Söndag i stallet

Var i Stallet 10.20 ungefär idag. Kom ett lass med hö som vi skulle lasta in så nu har Hästarna hö så det räcker ett bra tag till! Red sedan Trasan och det var ett väldigt blandad pass... Hon var fin vissa stunder, andra stunder  kasta sig åt sidan varav en gång fick jag smaka på gruset, eller rättare sagt gräset och två gånger stack hon ifrån mig så jag fick springa efter och hämta tillbaka hästen. Åh juste, tog även några varv i höger galopp vilket var ca 7 månader sen sist och då kändes hon jättefräsch och bra! Alltså ett väldigt blandat pass somsagt. 
 
Den 13 september ska hon tillbaka till veterinären och då får vi äntligen besked om hon är frisk i benet. iiihhh, tror inte vissa av er förstår den känslan men jag hoppashoppashoppas av hela mitt hjärta att hon är frisk så vi kan börja sätta igång henne! Är så trött på att inte få jobba under ett riktigt dressyrpass eller hoppa en bana, galoppera på stora ängar osv.. 13 september alltså! Åhh
Sämst kvalité men screenshotade från en film.. 
men visst har hon ändå blivit mycket finare nu än de gamla bilderna ni har sett från i vintras när jag hade ridit henne i 2 månader ungefär! Nu känner vi varandra mycket bättre och oftast lyssnar hon även på mig. Känns som att vi kommer bli ett bra ekipage på banorna i vår! Det är bara träna träna och jobba VARJE pass som gäller nu. Bygga muskler, få upp konditionen och börja köra lite bommar, studs & småhinder i höst...OM hon går igenom 13 September... Åhh, hoppas!!
 
/Mathilda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0