En riktig fotbollsdag

Halluuu! Nu är det första gången jag sitter vid datorn sen de senaste 24 timmarna. Dagen började med att jag dömde två matcher mellan 11-12. Gick rätt bra! Det var 06or som spela & till de måste man förklara att inkast görs utanför linjen och inte mitt på plan liksom.. så det är väldigt mycket att "förklara" under de matcherna. Men det gick somsagt bra! Cyklade hem och åt lite lunch + bytte om. Vid 14.00 åkte sedan jag och Mamma till Djursholm där jag spela match. Som jag berättade tidigare så var jag med och spelade idag pga av att de hade så få spelare som kunde vara med, & de behövde extra hjälp - så då frågade dem mig om jag ville vara med och spela. Så nej, jag har inte börjat på fotboll igen!
Iaf så gick matchen väldigt ba för laget! Första halvan gick sådär för mig, stel som satan & jag hade ont i magen typ hela matchen, dock kändes andra väldigt bra.. men vi vann iaf med 6-1 och jag gjorde faktiskt 2 mål!! Yeeey! (trots att jag hade ont i magen och inte har tränat på 1år) Så det var kul! De andra som gjorde mål var Julia, Emma, Nora & Elsa, haha, men Laget spelade iaf jättebra och det var kul att få lira lite faktiskt.. Men kommer somsagt inte börja igen ändå.. Vi hade heller inga avbytare så creed till oss för det!
 
Nog om matchen.. Kom hem vid 16-tiden och då tog jag mig en dusch, sen när jag var klar hade mamma gjort iordning te och skärt en mango (som jag älskar) till mig eftersom hon tyckte jag hade spelat så bra och var lite stolt typ.. haha vet inte om jag håller med min, fine, det var jäkligt gott iaf! Och sen dess har jag pluggat matte heeela kvällen med Pappa! Så nu är jag så sjukt trött och ska sova lite hade jag tänkt. 
Imorgon har vi då matte-prov och sen ska jag egentligen vara klar med en engelskainlämning men, woopsiiiee, den har inte jag gjort :$ Jaja, efter skolan blir det stallet och sen mer plugg! 
Haha alltså, hästen, vad gör du?

/Mathilda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0