Var det lättare när man var yngre?

Heeej! Nu har jag tänkt på en sak. -När man var liten, eller "yngre", var liksom helgerna jäääättteeelååång ledighet där dagarna tog lång tid och man bara kunde njuta. Leka i parker med grannflickan, gå ut med en annan grannes hund, springa till affären och köpa lördagsgodis - ja ni vet.. Nu är liksom vardagarna "ledighet" jämfört med helgerna! Det är helt stört, man hinner ingenting men ändå väldigt mycket, bara det att man har planerat in att man ska göra så mycket att man hinner 1/5 saker man velat, och sen står man där på söndagskvällen och fattar inte hur det REDAN kan vara måndag dagen därpå?! Bara jag som känner så? Tror faktiskt ni vet vad jag snackar om.. Är det inte stallet så är det fotbollsmatch, eller så ska man vara domare, sen ska man till stan för man verkligen vill köpa en sak, sen fyller nån år, sen har man lovat att träffa nån kompis, och inte att tala om allt plugg som står och väntar, sen vill man hinna med att blogga/läsa bloggar/kolla instagram + att man gärna vill ta en så låång sovmorgon man bara kan - eftersom det är helg - och det är då man ska vila, right? 
 
Blää, hinner ingenting. Idag har jag iaf vart i stallet. Nu lät det som jag knappt gjort nånting idag för en gång skull, haha, men har vart lite ledsen på allt och alla typ.. vänner, hästen, glömt plugget i skolan, jäkla pms-humör också som inte vill ge sig osv osv.. så det blev en lite lugn dag idag! Var ett tag sen!
liten Mathy... plutten♥
 
/Mathilda
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0