Oktober nu kör vi?

Måste bara påpeka att jag direkt efter skolan började med att äta godis...
Men det stryker vi ett sträck över nu! Heheh
 
Hur är det egentligen med träning och tjejer (även killer)? Så fort hösten börjar komma ska man snabbt skaffa gymkort och sen börja träna som satan inför "beach 2014". 
 
Jag tycker det är fel. Hösten är en väldigt tuff tid och man kommer inte orka gymma, skolan med allt plugg, vänner, andra intressen osv osv.. Det är mycket på hösten
 
Kan säga att i Födelsedagspresent fick jag 1000:- "presentkort" på ett gym där mamma och pappa sa att jag får bestämma själv hur jag vill spendera de 1000 kronerna. Vill jag lägga de på 10gångers-klipp kort som kostar 1000:-.. Eller vill jag lägga det på ett halvår och betala lite av resterande summa själv.. Ja, jag har alltså fått bestämma det själv! Jag ska såklart dit och provträna en gång först bara för att se och känna hur det känns på det gymmet innan jag köper något, eller om "gymma" ens är min grej.
 
Men sen har jag tänkt vidare att om jag gillar gymmet och vill fortsätta, hur ska jag då lägga mina pengar? Att komma igång och träna betyder heller inte att man ska rivstarta med 5 gym-pass i veckan, för då kommer det bara gå utför. Och sen har jag hästarna där jag tillbringar mycket tid! Är i stallet ca 4-6 dagar i veckan och då tar det 3h varje gång. Dessa dagar kommer jag förmodligen inte hinna med nå' gym, då jag även har skolan att tänka på. Och sen ska man orka också.. Sova mycket är även det viktigt och för att hinna med allt så dras kanske en bit av sömnen bort istället då kan jag tänka mig? Jag vet inte.. Men i nuläget om jag skulle börja gymma nu - då skulle jag hinna och orka med 1-2 pass i veckan, med tanke på hur mycket tid min ridning tar. Så om vi säger att jag tränar 1/ i veckan (alltså inte för att jag är lat nu utan för vad jag HINNER med) så blir det ändå 10veckor som jag kan använda mig av klippkortet.. Men vi säger 7 veckor för (förhoppningsvis) kanske jag hinner träna 2 dagar vissa veckor. Jahapp. 7 veckor från och med nu.. Då är vi inne på v48. Det är typ nästan vid Jullovet? Eller, rätta mig om jag har fel.. men ja, Då har jag ju kommit igång mer med träningen och kanske lärt mig spara undan tid för gym så DÅ kanske det är mer värt att skaffa halvår/ett års-kort på gymmet?
 
Osammanhängande text lite.. men budskapet är inte hur JAG ska lägga mina pengar på bästa sätt, nejnej. Budskapet är att när ni nu tänker på att skaffa gymkort osv, glöm då inte bort att man är otränad i början och man vill INTE träna ut sig det första man gör. För då förlorar man så mycket intresse och det förstör hela grejen.. Tänk på att ni kanske har andra intressen precis som jag? 
 
Hur ska ni lägga upp era scheman för att hinna allt i höst? Jag irrar runt för jag vet inte hur jag ska göra. Kanske vill jag lägga de 1000:- på ett par skor istället för det kanske jag har mer användning av?
 
Kommentera gärna nu hur ni som gymmar/ska börja gymma har tänkt och lagt upp ert schema för hösten! 
 
/Mathilda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0