Hemma från Träningen!

Så, nu har jag landat i sängen efter 6 timmar i stallet. Mina ben värker men gud så kul det var att äntligen få träna!
 
Träningspasset var somsagt markarbete, vi jobbade lite bommar men mest upphöjda på sockerbitar. På långsidan var det tre upphöjda bommar med (normalt) 5 galoppsprång mellan varje. Där jobbade vi med att länga och korta galoppen mellan 3-4-5-6-7 galoppsprång så mycket man kunde. Övningen gick väldigt bra! Det var jättekul samt att det är en väldigt bra lydnadsövning! Sedan (eller en av de första sakerna vi gjorde) skulle vi galoppera över två bockar på en volt som stod tätt så man behövde svänga snabbt. Ja, sen var det lite andra övningar också.. men Eva filmade lite på min mobil och sen filmade hon lite med sin också, hon sa att hon skulle skicka de filmerna som hon filmade med sin mobil men annars lägger jag snart upp det som hon filmade med min mobil!
 
NU till en OTROLIGT ROLIG sak!! Den 17 november ska jag och Trasan träna för Jan Jönsson på Wäsby! Han kom trea i OS 1974 (tror jag det var) så ni icke hästmänniskor förstår säkert även ni att han är sjukt duktig! Det är en Hoppträning, men det är ju tre veckor kvar tills dess så vi ska försöka träna galoppass 1 gång i veckan så vi stärker hennes kondition m.m, sen blir det markarbete 1-2/veckan så vi sen kan börja med lite hinder innan den 17 november då det alltså blir hoppträning för Jan Jönsson! 
Åh det är så kul! Sån skillnad på när hästen är skadad/frisk! Tävlingssäsongen 2014 så jäklar alltså!!
Somsagt! Film kommer, Lovar!
 
/Mathilda
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej gå gärna in på min blogg och ställ frågor till min Q/A :)
Förlåt ifall du inte gillar sådana kommentarer men det skulle betyda mycket ifall du ville ta dig lite tid och ställa några frågor Kram♥

2013-10-28 @ 17:47:18
URL: http://nattstad.se/elinkroonlund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0