Scones & Te

Hejsaan! Ligger i sängen med te och nybakta scones och ser tonårsbossen!
Såhär började jag mitt inlägg för 2h sen. Nu ligger jag med tårar längst kinderna och panikar typ! Förlåt för att jag skriver sånnahär negativa inlägg här men jag vet inte om ni förstår tröttheten i denna kropp som jag vandrar runt med just nu.. Idag hade vi musikprov, vi hade 30 spanskaglosor att plugga på, till imorgon har vi NO-prov som är så sjukt stort! 3kapitel vilket motsvarar ~100 sidor och jag har 40 kvar att läsa och plugga in. På måndag har vi matte-prov och jag har kommit till typ hälften av kapitlet i boken. Sen har vi en engelskainlämning, typ ett tal på 5min och en lång text om en känd person också. Och på torsdag nästa vecka har vi spanska-prov, sen på fredag ska vi ha läst ut en 500siders lång bok och jag är på sid20. Feeeel theee loooove people! För att få er att förstå lite mer också så har jag cp-ont i huvudet för jag blir stressad och glömmer att äta+sova då, och mens-värk. Nä, detta är inte kul över huvudtaget. Har sovit 2h nu också så får ännu mindre tid att plugga klart till NOn, åhh, jag orkar inte!
Har så mycket mascara under ögonen just nu att jag kommer börja gråta för att jag är så ful känner jag.. haha åh, orkar inte med skolan! Fan. Har sån prestationsångest nu i 9an också, sista proven innan betygen för denna termin.. åhhh jag vill inte mer!
 
Samtidigt som jag ska avrunda dethär inlägget hör jag min 7åriga lillasyster sitta utanför min dörr och säga "jag måste göra färdigt dethär pusslet tills IMORGON, alltså IMORGON!!" 
 
ahh, hade gärna gort ditt pussel iställt för denhär skiten sis♥
 
/Mathilda

Kommentarer
Postat av: Klara

Hej , går just nu i gymnasiet o vet exakt din känsla ( när jag gick i 9an) men tänk på att nu ska du bara få poäng för att komma in på din linje , vilket du säkert ändå komma långt över! Självklar ska du kämpa på men ja lovar att på gymnasiet kommer du ångra att du panikade över att gå bra betyg i 9an! Jag var exakt som du, ville få höga betyg , hade runt c i allting o klarade mig lätt in på linjen ( Sam / ekonomi ) så ta det lungt oxå men självklart fortsätt kämpa !! men priotera de viktigaste !
Kram kom igen !! :)

2013-11-21 @ 20:26:56
Postat av: Eric din bror

Ta inte och panika, det brukar alltid gå bra! Ta det lugnt, drick te, och läs igenom resten av dom 40 sidorna och få in det i huvudet, sen går du och lägger du dig, simple as that <3 Stay Strong

2013-11-21 @ 21:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0