Mitt smink!

Heeey! Tänkte skriva lite om vad jag använder för smink och så eftersom det var några som ville det på min frågestund för lääänge sen! Såå här kommer det! Har ni frågor så är det bara att kommentera :)
 
/ Blåa, Nattkräm från Nivea / Vita, Dagkräm från Loréal Paris /
 
Jaa, försy använder jag en nattkräm som jag sätter på på kvällarna innan jag går och lägger mig. Har denna nu som min mamma köpte först, men sen använde hon den aldrig så jag fick den istället! Brukar inte ha nån speciell annars.. Den vita är en dagkräm som jag sätter på innan jag sminkar mig, dvs varje morgon. Och sminkar jag mig inte brukar jag sätta på den ändå för jag blir lätt torr i ansiktet. Självklart tvättar jag ansiktet varje kväll/morgon innan jag gör detta! 
 
/ Concealer Maxfactor / Concealer Make up store / BB cream Loréal /
Sedan börjar jag med min concealer. Använder den längst till vänster. Använde den i mitten förrut men jag får rynkor när jag har den under ögonen och den försvinner efter några timmar, så den gillar jag inte.. Men har den som "reserv" när min Maxfactor tar slut och jag inte har hunnit köpa en ny. Den tar jag iaf under ögonen, på finnar om jag har några, sen lite där min hy är i olika färger - typ röd på kinden, då tar jag lite concealer för att få en jämnare hudfärg. Därefter tar jag BB cream på kinderna, pannan och lite på hakan och näsan.
 
Allt från BareMinerals
 
Därefter tar jag en grund med Bareminerals. Har använt "mineral veil" som grund och "orginal" över i vinter, men ska/har börjat använda "orginal" som grund, dvs i typ hela ansiktet, och den brunaste (som det inte står nånting på) över, dvs under käkbenet och lite i pannan (eftersom det är där ljuset träffar först och där behöver man därför mer brunt). 
 
/ Mascara Maxfactor / Ögonbrynspenna H&M /
 
Sedan borstar jag mina ögonbryn och försööööker lägga på ett tunt lager med pennan. Har ganska mörka ögonbryn från grunden så jag måste ta det lite lungt med pennan så  de inte ser helt övermålade ut och failade m.m. Använer den från H&M i färgen Light brown. Sedan tar jag mascara. Användar mascaran endast på överfransarna!! Kan inte ha under för ser jättekonstig och trött ut då. Har jag bara på överfransarna lyffs min blick mer och jag ser gladare ut typ. Har egentligen en annan lila mascara från maxfactor, men mamma köpte fel och köpte denhär nya istället (de ser identiska ut, lite skillnad i färgen, men det är svårt att se), men det är lugnt, brukar egentligen aldrig ha samma produkter hela tiden utan byter typ alltid när den gamla är slut.. 
Borsten på denhär mascaran är lite annorlunda som ni kanske ser. Men jag gillar den och den är bra! Får inga klumpar utan den fördelar fransarna bra! 

 
Hoppas ni blev nöjda! Dethär är det jag använder. Kanske använder kajal och ögonskugga till fest, men aldrig annars.
 
/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0