Såhär är jag - pojkflicka?

Något jag ar tänkt på de senaste dagarna är hur icke "typiskt tjejig" jag är. Många av mina kompisar putar med allt de har på bilder, badar bubbelbad med tända ljus tre gånger i veckan, har en pojkvän, har typ trettio olika body lotions och tjugo olika hårinpackningar, betalar dyyyyrt för sitt smink, använder specialshampo, plattar håret varje dag och bara är allmnänt "instaorriga". 
 
Well, inget av dethär gör jag. Och de få gånger jag faktiskt gör det förvånas jag av mig själv. Jag är den tjejen som helldre står i stallet och mockar skit än att gå till en salong och klistra på sprakle plast naglar. Jag använder inget specialshampo från nåt dyrt märke, jag tar det som står närmast i duschen. Gör aldrig något med mitt hår. Har börjat borsta det lite innan jag går till skolan... Ändå är det lite märkligt, för trots att jag använder basic - Loreal shampoo (eller vad jag nu än har...) och sällan borstar håret får jag kommentarer minst en gång i veckan om hur lent mitt hår är. Har jag bara tur och har fötts med lent hår eller finns det nån sanning i att för mycket hårinpackningar, märkesshampon, plattning av håret, "inte tvätta håret mer än två gånger i veckan", oljor m.m ger motsatt effekt tillslut?
 
Lite samma sak med min hy. Använder somsagt aldrig några krämer/body lotions över huvud taget. Tvättar bort sminket med tvål och vatten och går och lägger mig. Använder dagkräm i ansiktet innan jag sminkar mig - sure, men det är det ända. Ändå får jag ofta kommentarer om hur len och fin hy jag har. Är inte det lite konstigt?
 
Förra veckan gick jag utan smink till skolan varje dag. Bryr mig egentligen inte så mycket, tycker bara det är skönt att kunna gå utan mascara så man kan klia sig i ögonen när man vill. 
 
Jag är heller inte den personen som behöver uppmärksamhet och bekräftelse genom min kropp. Tycker det är konstigt med bombshell och förstår inte de som har det. Jag nästan gömmer mina bröst och hatar för urringade tröjor eller blusar. Har slutat använda flera av mina kläder då ja tycker de visar för mycket bröst. Förstår heller inte grejen med att puta med rumpan. Sure jag har väll inte så jädrans vältränad rumpa, men hade jag fått bestämma själv hade jag velat ha den mycket mindre. Samma sak med höftar. Jag har tydligen "tur" och har fått kvinnliga höfter. Well, jag hatar de. 
 
När det kommer till kläder då. Jooo då tycker jag det är supernajs med klänningar! Gillar dock inte för korta shorts/kjolar. Tycker det är lite pinsamt när man ser halva röven liksom. Annars, gillar boyfriend stilen. Älskar att bara bära slappt och saker man tycker är skönt och trivs i
 
Ibland orkar jag såklart anstränga mig med det extra. Tar ett långt bad, ansiktsmask, hårinpackning och smörjer in med mig en body lotion från the body shop. Men det händer ytterst sällan. Kanske max 10 gånger per år skulle jag tippa på.
 
Yes, sån är jag. SÅ vad får ni för uppfattning om mig? Är jag som ni hade trott? Kommentera!!
 

/Mathilda
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, du är lite random du

2013-06-13 @ 14:28:05
Postat av: Anonym

försöker du skryta om att du inte är så flickig, spelar väl ingen roll om man plattar håret eller inte :O inte så chysst mot dina kompisar

2013-06-13 @ 17:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0