Train hard

Gjorde dethär lilla träningspasset i Måndags, men sen i tisdags när jag skulle lägga upp bilderna och göra inlägget funkade inte mitt internet. Så jag lägger det på tidsinställdt nu och gör ett mer utvecklande inlägg om upplägget till min träning och så istället. Detta är alltså skrivet i Torsdags (4/7)
  • Börja med att hoppa hopprep som uppvärmning. Jättebra träning att få upp flåset och komma igång med! Hoppa ca 1000 hopp. Tar ca 10-15 min. Gör olika hopp, hoppa i kors, dubbelhopp, hopprepet på sidan osv.. finns VS filmer på youtube!
  • Gå sedan ut och börja jogga. Du väljer själv beroende på nivå, hur långt du vill springa samt hur fort.Jag brukar köra lite intervaller här. Har inte så bra kondis så brukar jogga 20sek spörta 20sek och sen pw10sek och sen göra samma sak x10. Men här väljer du själv beroende på nivå. Försök dock pressa dig själv och skaffa lite utmaningar så kroppen får jobba lite och du får något resultat!
  • Brukar köra lite styrketräning sen. Har använt mig av boken Bodylicios till dessa övningar. Du väljer själv vilket område du vill köra, dvs mage, ben, armar, axlar osv. I Tisdags körde jag bikini-fit programet som tar 15 min och tränar hela kroppen. Körde även lite egna extra övningar efter.
  • Sen är det bara att strecha. Detta är väldigt vikigt så du inte blir stel och får ont! Strecha hela kroppen länge och noggrant!
/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0