Kan inte bli snabbare

Cyklade fram och tillbaka till stallet idag. Cyklade hemifrån 5min innan bussen gick och var framme vid stallet innan bussen var där - hur snabb på en scale? Det tar 8 min med buss och skulle tippa på att det är 8km eller nåt såntdär. Kändes himla skönt att inte va så lat iaf, 1.6mil med motvind blir ju ändå lite träning för benen! 
 
I stallet mockade jag och fixa till Trasan och Meghann. Tog in Trasan från hagen och då var hon lite snorig. Tempa och då hade hon 38.3 vilket är litelite feber. Men det beror på lite vad hästen har för temp i vanliga fall och jag vet inte vad Trasan brukar ha.. Sen brukar hästarnas temp stiga med några grader tills eftermiddan så egentligen ska man tempa på morgonen innan man släpper ut de i hagen. Trasan har även något problem i nån tand, hon har vart svullen och gått med hackamor ett tag pga av det (på onsdag ska vi med henne till tandläkarn och kolla detdär) så det kan också va en anledning till att hon har lite feber. Hon fick vila iaf och enare ikväll kom även Eva dit och kollade till henne.
 
blev litet faktainlägg här, haha..
 
Sen när jag kom hem har jag bara kollat massa resor. De flesta flyg som finns kvar är antingen svindyra, jättelång flygresa eller är något ryskt skitbolag som man inte riktigt vågar lita på. Så det är lite osäkert på om vi åker nånstans...det är ju trotsallt bara en vecka kvar tills vi isf ska åka...
 
/Mathilda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0