Superrolig sak händer i veckan!

Hej på er! Idag tränade jag ju somsagt, runt 18 tiden åkte jag till stallet. Red ut Trasan, skritta och trava lite.. hon är lite snorig och hostar lite i traven och det har hon gjort 1 vecka nu, så det är bara lugna pass som gäller!
Åkte hem så jag var hemma vid 20.30 ungefär, åt mat och har faktiskt ätit lite onyttigt! inte mycket, men kände att det är 1. lördag 2. första dan av mitt träningsupplägg 3 Jag åt nyttigt och har rört på mig mycket ändå så jag kan belöna mig själv med lite choklad och typ 10 chipsbitar ;)
 
En rolig sak som hände idag då! Innan jag åkte till stallet var Eva här med sin dotter.. hon frågade om jag ville hoppträna Trasan på Tisdag! Superkul! Jag har ju aldrig hoppat Trasan förrut, så det ska bli spännande! Jag vet inte vad hon heter som jag ska träna för, men jag såg typ 5 min av hennes lektion förra tisdagen och det såg roligt ut, så jag är lite taggad faktiskt! Sen är det ju alltid nyttigt och bra att träna för olika tränare och på olika hästar och dethär kommer nog bli lite skillnad från att hoppa Nikkie för Nina! Men det ska nog bli kul! 
(gud vad många utropstecken jag använder..)
 
Imorgon ska jag träna igen.. får se vad jag gör. Tänkte tipsa om lite grejer också! Sen ska jag åka till stallet med mamma och hämta mina ridstövlar till träningen på tisdag.. känner att jag inte kan rida runt i sånna här skor på en träning. Ska även plugga lite matte och läsa min svenskabok! 
 
 
Just nu sitter jag och kollar runt på lite hästprylar på hastnet.se! Roligt roligt! 
 
/Mathilda

Kommentarer
Postat av: FlizanLizan

Hejsan

Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

2013-01-13 @ 14:14:41
URL: http://flizanlizan.blogg.se
Postat av: Pernilla Renström

Hej! Såg din kommentar :) Gud va roligt att du kommenterade! Allt går hur bra som helst , vi står på Viggbyholms ridskola med ridhus och två ridbanor. Han har världens mega box och är verkligen taggad på livet, alltid super framåt o galet pigg. Vi har börjat hoppträna en gång i veckan och dressyr tränar även, Mitt mål med honom är att han ska gå reg 90cm, får han 3 felfria innan october så har han kvalat till ungponny SM ;) Men vi får se. Han är ju otroligt trygg i sig själv men har väldigt svårt att få med bakbenen vilket behövs om han ska kunna hoppa på det sättet vi hoppas på. letade men hittade bara 1 bild och filmen. Hahah shit vilken skillnad från då till nu ! Kul och se hur otrolig han utvecklats. Du får gärna skriva på kik: pernillarenstrom eller smsa 0729025992 om du undrar mer eller vill ha bilder på honom osv :) Kram pernilla

2013-01-13 @ 18:02:54
URL: http://pernillas.blogg.se
Postat av: Pernilla Renström

Hej igen! Jaa okej, det blir ju så att man kryddar på lite när man berättar om hästar oftast ;) Ja jag hörde att han var lite lat och kunde va lite seg men nu är han verkligen fram och galen haha xp Han var ganska skänkeldöv och hård i munnen när jag började rida honom så sket i att ens försöka få honom i form och bara försökte få honom att lyssna på skänkeln och det har fått han att trampa under sig mycket bättre och även hittat en mer korrekt form och då även blivit mjukare i munnen. Ja jag har jobbat/jobbar som beridare för ett tävlings stall så kan nog känna av hur jag ska rida honom ganska bra ;) men tack ändå, gulligt att du ger tips! Aa jag hörde att ni gick omkull för att han inte var tillräckligt framme för skänkeln och inte trampade under sig ordentligt. Låter väldigt konstigt att han skulle gått om kull på 50 cm :S det kan han ju kliva över i skritt? Men men shit happends! Nu har han börjat få kraft också och får hö under regelbundna tider det hjälper till också. Yen rider honom inget just nu och har inte gjort på några månader men ska börja rida ut honom på söndagar. Linn har travat på honom en gång nu :D Hon rider efter mig i ridhuset när han är trött, jätte skoj! Yes ungponny SM för 5åringar går i 90cm. Största utmaningen där är väl kombination! För hoppa kan han ju. Har märkt en sak som är typ hos alla hästar men endå, om man bara triggar upp honom och gör han jätte laddat så kan man galoppera honom iprincip stillastående vilket är otroligt bra i hoppningen så tror absolut han kan bli något ! AA Yen sa också det att han skiter verkligen i låga hinder xp Han bara går över men när det blir högre tänder han till. 1m är ju super! tycker inte en 4årig c-ponny ska gå högre ;) Jag rider honom varje dag just nu utom tisdag och torsdag för då jobbar jag. Sen rids han av en tjej som heter Sarah 2 ggr i veckan men hon rider bara ut, hon riderdom dagar jag jobbar. För om han vilar en dag blir han helt crazy pigg dagen efter haha. Vi hade ju inte så bra förutsättnignar i början men jag lyckades endå jobba han i form i alla gångarter på vägar och ängar. Jobba honom sidvärts osv. Så vi hade en bra grund när vi flyttade och nu har vi alla förutsättnignar vi behöver :) Yes vi hopptränar varje onsdag. Ibland bommar, upphöjda, hinder osv. Jaaa absolut kolla in här så lär du ju kunna följa oss, försöker utvärdera ridpassen varje dag :)

2013-01-14 @ 00:50:12
URL: http://www.pernillas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0