Sooorrryyyyy

Helluuuu, I´m really sorry for the bad update! Har haft mycket att göra denhär helgen så har helt enkelt inte hunnit med! Sov ju hos Julia i fredags (som jag berätta). Lördagen tillbringades i skolan en stor del.. Vi hade öppet hus, men jag behövde inte göra så mycket så det var rätt chill!
 
Mötte några i mörby på kvällen och sen drog vi vidare till Eric. Jag var glad i början av kvällen, men sen hände en depp sak som gjorde att jag blev trött och sen somna jag..
 
Vaknade vid 9 morgonen därpå. Käka mackor, flingor&mjölk och smoothie till frukost, och jag brukar i vanliga fall inte äta frukost alls, och sen drog jag malin och eric vidare till kyrkan. Där mötte vi Stina och Johanna. Satt och lyssna på en präst och sjöng lite i en timma! ..bara 9 gudstjänster kvar innan konfalägret nu! taggaaaa!!
Aja, sen drog vi tillbaka till Eric och städade lite.
Därefter drog vi till Malin och hade "spadag". Badade i typ två timmar, scrub, krämer, ansiktsmask, ångmaskin och grejer. Gjorde en najs och klyshig drink och skar upp en massa frukt! Bilderna finns på malins kamera och jag tycker det är lite tråkigt att lägga ut dräggiga Iphonebilder liksom...
 
Vid 7 tog jag på mig mina mjukisbyxor, lånade överdragsbrallor av Malleballe och massa kläder och sånt, sen for jag iväg till stallet. Red världens mysigaste sväng på Trasan! Perfekt avslut på en stressig helg/vecka! Satte bara på henne ett träns och reflexer, en hjälm på mig och en stor reflexväst och sen drog vi ut i snön. Var jättemörkt och lite kyligt men så himla mysigt! Stoor halsduk, mina sköna mjukismyxor och massa kläder så att man inte frös! Första gången jag red barbacka på Trasan också! och hon skötte ju sig superbra! Satte på musik som jag sjöng med i, Trasan gick med spetsade öron fram hela vägen och det verkade som att hon tyckte det var supermysigt hon med! Skrittade och travade och tog även någon galopp i slutet! Så himla mysigt var det! Helt tyst och lungt, bara trasan och jag och musiken från mobilen.. Myyyys!!! När jag hade ridit klart, ca 40 min senare, var de som kvällsfodrade precis klara. Jag har ingen nyckel till stallet och de hade brottom iväg, så jag ringde Eva och hon sa att hon kunde hämta mig så kunde vi låsa stallet då. Men hennes mobil lagga och hon fastna vid en film tydligen, så jag satt själv i stallet och vänta 1h. Det gjorde ju inget! ganska avkopplande att inte göra nånting, bara sitta och höra hästarna tugga på sitt hö.. Eftersom Eva inte svarade så kom mamma och hämtade mig vid 22.00. Då fick jag tag på Eva tillslut och hon sa att nyckeln hängde i stallet, så vi låste och åkte hem! var hemma halv elva och då åt jag min middag och sen gick jag direkt och la mig, var helt slut!
 
Idag har vart en vanlig, chill och tråkig dag i skolan.. inte gjort något speciellt.. min soulmate är sjuk så jag känner mig lite ensam :( Vi simmade också på idrotten idag! Vi simmade 500m idag och nästa måndag ska vi simma 1km :o döööööö liksom..... det är ju SKITlångt?!? ..500m gick ju bra iaf, även fast jag fuskade lite genom att gå några gånger där det var grunt.. :$
 
Ska försöka avsluta dethär långa inlägget snart, men tänkte bara skriva att nu ska jag plugga och äta och sen ska jag sova! Puuuss!!
 
/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0