Min älsklingsbebis

Fick rida lilla Nikkiepikkie idag! 
I början låg hennes sadel inte bra så hon bockade och höll på och så fort jag flytta tillbaks den så åkte den fram igen.. tillslut kunde jag spänna den på det sista hålet, tussan har blivit lite smal, så då slutade hon med bockandet. Hoppade serpentiner på låga hinder. Hon blev lite hetsig och så, men jobbade ändå på bra. Det är ju inte konstigt att hon blir pigg när hon har vilat fårn hoppningen ett tag.. Sedan hoppade vi en kryssoxer som i slutet låg på 90cm. Hon hoppade jättefint över det hindret varje språng och tvekade inte det minsta! 
 
Hon kommer inte gå med varje gång och jag kommer inte kunna tävla henne lokalt som förrut tyvärr. :( 
Hon kommer gå med ibland och de andra gångerna kommer jag få rotera lite på de andra hästarna, men mest Yason tror jag. Sen har vi fått en ny ponny som jag förhoppningsvis ska få börja hoppa på sen. Den är 18 år men har gått MSV hoppning med tidigare ryttare, men ska nu börja gå ner till typ LB. Den var ganska het sa dem, men det gör ju ingenting för mig ;) Maxad c-ponny var den vid slutmätningen, men dem tror att det är en liten D-ponny nu.. fast han kommer ju ändå räknas som C-ponny vid tävlingar eftersom det var det han mättes som vid slutmätningen :) Ska bli kul att få testa på den ponnyn senare! Men nu har den vilat i 4månader så den är lite ur kondition och ska börja sättas igång nu. Så därför kommer jag inte börja hoppa den förns om ett tag! :)
 
Men fram tills dess blir det Nikkie/Yason och ibland nån annan ponny..
 
Ska förövrigt den 17/2 tävla! Det blir 70cm på Nikkie. Lågt, i know, men hon har ju vilat nu så det känns lite tufft att dra in henne på en högre bana med massa titthinder sådär på direkten.. :) 
Min älskade lilla ponny!
 
Hon kändes verkligen SÅ liten idag när jag red henne. Är ju van vid D-ponnys och storhästar nu så hon kändes som en liten B-ponny när jag satt upp.. Hon är sååååå fin! Ser ut som ett föl på bilden.. awwsiii, lilla pluttan!
 
/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0