Trasan Bommar - FILM

Hejhopp! Idag blev det lite bommar i ridhuset. Två bommar på långsidan med 21m avstånd emellan där jag jobbade 5-6-7 galoppsprång. Alltså 6 galoppsprång tar hästen vanligtvis på ett avstånd på 21m, målet med övningen är att kunna korta hästen till 7 galoppsprång och kunna länga till 5 galoppsprång. Väldigt bra övning så Tipstips! Ena bommen låg med väldigt kort anridning och den andra med "normal-lång" (eftersom ridhuset är litet så går det inte få så lång anridning som jag egentligen velat, så det blev normal-lång anridning). I slutet flyttade vi in ena bommen så det blev 5 galoppsprång och la upp ena bommen till ett litet räcke som vi sedan höjde så mycket som det gick eller vad man ska säga.. 
 

Trasan har ju inte hoppat på 3-4 veckor nu eftersom hon sträckte sig (tror jag glömt berätta om det, men kan göra det senare om ni vill?) så detta passet var alldeles lagom för henne! Tror vi ska hoppa på torsdag/fredag också!
 
Jag tyckte hon kändes bra! (har klippt bort några bitar där hon kickar lite som hon kan göra för att filmen inte skulle bli för lång) men hon var lyhörd tycker jag, pigg och glad liksom! Jag känner mig jättenöjd över henne idag iallafall! Eller vad tycker ni? 
 
Kommer ni förresten ihåg förra vinter, innan hon blev skadad.. La upp en film då när vi hoppade ett litet räcke.
Själv tycker jag att, trots att hon vart skadad under hela detta året och vi inte kunnat träna, så är vårt samspel bättre och hon känns mer "glad" och framåt för arbetet liksom! Eller vad tycker ni? På filmen kan ni ju se att jag nästan p r e s s a r  över henne vilket inte alls ser så roligt ut.. Kommentera gärna vad ni tycker om vår "utveckling" (som hästbloggare säger), även fast vi inte tränat alls under denna tid emellan filmerna, som allså är ett år!
 
 
Kommentera gärna nu!!
 
/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0