Svar Ang rida på Solna osv

Har ju fått flera frågor nu om vad som händer och varför jag ska sluta på Solna osv.. och då har jag svarat "jag tar det senare i ett inlägg" Så nu när jag fick ytterligare en kommentar om det så tänkte jag svara på det!
Q; Hej jag undrar en sak, varför ska du sluta rida på solna? Och du skrev ju typ vad jag gjort under olika månader osv. och då hade du provridigt en häst? :) ska du köpa häst eller? :))
 
A; Heej! Till en början hade vi en plan med Trasan. Efter vintern när tävlingssäsongen startade skulle jag sluta på Solna och börja satsa på Trasan istället, börja träna och tävla henne. Men sen blev ju hon skadad i en sena som gjorde att allt blev framskjutet till sommaren (trodde vi). Så då valde jag att fortsätta på Solna när Trasan ändå bara skulle få Vila och promeneras hela våren. Då var planen, okej jag slutar på Solna efter sommaren och börjar satsa med Trasan då istället. Men sen fick vi reda på att hon fortfarande inte var helt ren i benet och detta skulle alltså ta mycket längre tid än beräknat. Då började allt bli himla oklart. Då var jag var helt inne på att sluta på Solna nu efter sommaren och gå över till att satsa på Trasan så det rörde till sig ganska mycket där ett tag.
 
Trasan har gått fint nu på sista tiden och vart pigg och så, skadan verkar ha läkt bra, men hon ska tillbaka till veterinären en sista gåmg (förhoppningsvis) i september och det är väll då vi först får reda på hur framtiden kommer se ut.
Innan förra terminen på Solna slutade frågade Nina om jag skulle gå kvar och så och då blev det genast oklart. Nästan alla förutom 1 i min grupp slutade också nu efter sommaren av de som vart med sen jag började. Och det är personer som också tävlar och ligger lite på samma nivå som mig i ridningen. Så det betydde också att när de slutar kommer de in nya yngre ryttare i gruppen som säkert är jätteduktiga, men kanske inte riktigt på samma nivå som jag kände att gruppen låg på innan. Vill inte få det att låta taskigt menat men...
Så där var Alternativ 1. Jag fortsätter på Solna även terminen efter sommarn, men då i en grupp men nya personer och kanske inte riktigt samma nivå. Samtidigt åker vi till veterinären med Trasan i September och om hon går igenom besiktningen så sätter vi igång henne under hösten. Börjar galoppera och träna lättare markarbetepass, börjar hoppa lite smått och tar allt lugnt. Samtidigt som jag då kan fortsätta på Solna och tävla lite där.
Alternativ 2. Jag slutar på Solna. Avslutade med flaggan i topp genom att vinna KM och stilpriset och tackar för mig. Satsar allt på Trasan redan nu och försöker lägga några extra dagar i veckan på att åka till Trasan istället för Solna. Sedan bara koncentrera mig på att bygga upp Trasan och bilda ett team inför nästa tävlingssäsong.
 
Samtidigt vet jag att om jag väljer alternativ 2 och Trasan inte går igenom besiktningen så står jag där utan något alls. Då har Eva pratat om att hon skulle vilja besikta Trasan (göra så att hon får ett föl) Och då tar det ytterligare 1-2 år och det orkar inte jag vänta på..
 
Men jag var tvungen att göra ett val. Och även fast det kanske är dumt och även fast jag riskerar att förlora allt, så valde jag att sluta på Solna. Jag kände mig också lite färdig där efter 8 år. Detta valet kanske inte var det bästa, och jag kommer inte få tävla något alls denna höst istället, men nu är det så. Nu får jag bara hoppas starkt på att Trasan går igenom besiktningen i september så vi kan börja sätta igång henne under hösten och sen i vår börja åka ut och träna & tävla.
 
För att sedan svara på din andra frågaså nej jag ska tyvärr inte köpa en häst. Även fast jag önskar & drömmer om det och hoppas innerligt varje kväll innan jag går och lägger mig att en dag ska jag komma till stallet där min D-ponny valack står och gnäggar.. så är det inte så. Även fast jag hoppas och ber så har vi inte möjligheten till det, tyvärr. De provridningarna var för att bli medryttare alt fodervärd. Men det blev inte så mycket mer med dem heller.
 
 
Hoppas du fick svar på din fråga. Vill du ha ÄNNU mer detaljerat svar, om det äns är möjligt, så är det bara att kommentera igen! Kram
 
/Mathilda
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0