Är Väskor värda det?

 
Bags
Slängde ihop ett snabbt collage på "lagom dyra" och "svindyra" populära väskor. Michael Kors (vet att det står fel på bilden) väskan är ju väldigt populär och det är många som har den. Iallafall i den delan av Sverige där jag bor (!!), vilket inte får glömmas bort. Den ligger på +/- 2000 kronor. Det tycker jag är mycket för en väska! Tänk vad mycket saker man kan köpa för 2000 spänn liksom...
 
Nästa. Juicy Couture. Jättesnygga och finns i mååånga olika färger och modeller. Ligger runt samma pris som MK väskan. ~ 2000. Somsagt, det tycker jag är mycket pengar för en väska.
 
Miu Miu då. Ligger runt 9 tusen spänn. Vem har råd med det mer än typ Kenza? 9 000 kronor är vissa personers månadslön efter skatt. Skulle aaaaaaldrig lägga det på en väska, dvs om jag inte var miljardär eller nåt, men det är knappt så att jag skulle göra det då också..
 
Vi går vidare. Celiné bag. Runt 15 000 kronor får man den för. Det är månadslönen för ungefär halva Sveriges befolkning efter skatt. Skulle du köpa en väska för 15 000? Det skulle iaf inte jag. Visst, väskan är snygg men ohnooo, Never att jag skulle köpa en väska för 15 lax! Då skulle jag helldre resa till Spanien med vänner och Parta loss när jag är 18 ;)
 
Min fråga är:
Hur tänker ni när ni köper väskor? Alla dessa fyra väskor är Dyyyyyra! Men skulle ni lägga 2000 kronor på en MK väska? Eller skulle ni tillochmed lägga 15 000 spänn på en Celiné väska?
 
Skulle vara roligt att läsa hur ni tänker kring detta! :)
 
/Mathilda
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0