thats why

hej på er! Jag har försökt slänga upp mobilinlägg flera gånger, men dte går verkligen inte och jag blir så himla sur så jag orkar inte lägga energi på det! det gick 1/10 som ni märkte. 
Har väll massor att berätta antar jag eftersom det inte har gått att lägg aupp några inlägg men kan beskriva det snabbt såhär så får ni fråga om ni undrar över nåt som jag missat. Nu sitter jag btw på spanska lektion så har inte många minuter på mig att skriva. 
I fredags hade jag chillkväll hemma med malin. gjorde chokladmilkshake och softa med film, snack och gitarr. hon drog runt 2 på natten. lördagen började med en sovmorgon till 11!  jag åt lunch och vid tvåå drog jag och provred en häst. Det gick bra och jag kaaanske ska rida den idag igen. efter provridningen åkte jag och mamma direkt till Kristinas stall där vi hämta transportskydd. Därefter drog vi vidare till Solna-stallet (dvs ridskolan) där vi snabbt packa i ordning alla saker (extra tyglar- benskydd- stigläder- grimmor- grimskaft- schabrak mm) , putsa och byta saker. vid 5-6 åkte vi hem. åt god mat och kolla på film!
 
På söndagsmorgonen ringde min klocka 5.00. Drog på mig min nya stallvinterjacka som jag ska visa er snart, och satte mig i bbilen med mamma och pappa. Va i stallet 6.00. Helt kolsvart ute, väääldigt mysigt faktiskt. Fixade det sista, transporterna fästes på bilarna och jag och Lollo fixa hästarna. När klockan nästan hade slagit 7.00 åkte vi iväg! (antar att alla ni låg och sov då? ) :D Vi kom dit i tid denna gång så vi hann gå banan i lugn och ro... Jag startade vid 9.30 ungefär. Nikkie var pigg, titta på allt och var väldigt nyfiken. på framridningen var det vattenpölar som hon hoppa till för och en framridningsskylt som (tydligen) var otroligt läskig. Banan var ute och väldigt lerig så när hon hoppade till för vattenpölarna på framridningen kändes det inte så bra! gick in på framhoppningen och vi fick några fina språng.. hon stanna nån gång men det var helt mitt fel. Gick mot banan. en tjej stod framför mig så jag trodde jag var efter henne, men jag var före så när ekipaget innan var klar fick jag startsignal innan jag äns kom in på banan! Nikkie är ju lite tittig så jag kände bara att jag var tvungen att gå fram till ett hinder först, även fast det inte var lång tid kvar innan tiden började. Kom mot ettan som hade en stor vatten- lerig pöl framför och bakom sig. hoppade det fint. 2an bra! 3an tvekade hon tidigt, men jag var bestämd och använde både röst och ben för att trycka över henne. vi klara det. 4an 5an, utan problem. 6an mur, tveka lite men ej mycket, 7an titta lite men det gick ändå, 8an, sista kände i kurvan att "nu jävlar får jag inte missa" red mot hindret, hoppa, kände att hon var i, vände mig om... och bommen låg kvar! lycka! Alltså en Felfri ritt och en rosett!
Lasta och åkte hem. Fixa i ordning allt och sedan åkte vi hem. vi var hemma halv 11 så det var skönt! åt lunch och chilla lite. Stack sen till puh och trimma honom fint på ängen, han var superduktig! somna när jag kom hem sen på soffan, helt slut.
 
Måndags hade jag fotbollsträning, igår mådde jag int ebra i skolan så stack en lektion tidigt, drog hem 1h och vila ut mig och sen drog jag till stallet. red puh för Yen. Det gick bra! 
Idag har jag fotbollsträning men jag vet ej om jag ska gå på det för jag har Spanska-prov imorgon som inte riktigt sitter helt... men vi får se!
 
Bilderna från tävlingen har jag på min andra dator så de lägger jag upp senare.. (ingen film tyvärr)

/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0