skolan dödar mig

hallååå! Haha, skulle skriva en rubrik som löd "skolan dödar mig" så fanns den redan där! 
Mer eller mindre så beskriver rubriken snart sanningen. Jag känner att det ända jag gör när jag inte är i skolan är att plugga! Nästa vecka är allt klart iaf! Då är slutbetygen satta och jag kan koppla av till lov! ska bli himla skönt! 
(egentligen måste jag plugga nu till Spanska prov imorgon och NO prov på torsdag, men jag kände att bloggen är lite tom så jag blev tvungen till att göra ett litet inlägg och bara berätta att jag lever liksom..)
Btw, jag berättade aldrig om min helg. Den började mindre bra.. I Torsdags var Nikkie jättekonstig och lite dum faktiskt så jag trilla av henne tillslut. Och sedan på fredagen (för att göra en lång historia kort) så skulle jag rida trasan. Åkte dit direkt efter skolan och tog ett pass i ridhuset. Till en början var hon duktig men sedan började hon bocka jättemycket och hon gör det ganska stort och länge så det är ju inte så jättelätt att sitta kvar alltid. Det är som att rida en sån där tjur man kan se på gamla klubbar om ni fattar vad jag menar då..? Så jag red vidare efter hennes första lilla bocktur. Sen började hon helt plötsligt bocka igen.. Jag satt kvar i 5sek innan jag slog till henne med spöt - kanske inte var det smartaste, men dte gjorde jag - så jag tappade väll sen lite kontrollen och flög av. Då var det faktsikt ganska läskigt och obehagligt för när jag låg på marken, själv i ridhuset, stegrade hon stort över mig! och där ligger jag liksom och kan inte göra nånting alls! Det kunde blivit sjukt farligt, men jag hann ställa mig upp snabbt och då irrade jag väll runt där i några millisekunder, chokad och oventande, vad skulle jag göra liksom.. en stor häst som jag ridit 4 gånger innan galopperar runt i ridhuset, sparkar bakut och stegrar! vad skulle jag göra... Jag sprang iaf utan att tänka till dörren, innan jag kom på att jag måste fånga hästen :P så jag ställde mig i hörnet och försökte med lugnande röst få kontakt med henne, då kom hon galopperande mot mig och jag trodde hon skulle hoppa på mig så jag var beredd att springa ut, stod halvvägs ut genom dörren nästan.. Men då sakta hon in så jag fick tag i henne. Då satte jag upp igen och red lite så jag inte skulle bli rädd. Det är väldigt viktigt att man gör det! Sen gick jag in i stallet iaf, ställde henne i gången och tog av sadel och träns. När jag då kom tillbaka sa Ted att Trasan blödde på vänster framben. Chockad efter det som hade hänt i ridhuset blev jag liksom helt... tom. 
Jag anade att det hade hänt nåt när jag red för hon kändes lite konstig, så jag hade precis tänkt att kolla igenom henne när Ted sa till mig. För att nånstans avsluta dethär inlägget så fick jag bra hjälp i stallet, så nu går trasan med bandage, veterinären kom aldrig dit då det satt nära hoven på ett ställe man ändå inte kan sy. Så igår var jag ute och promenera henne och jag tror det kommer bli bättre snart! lite feber har hon men det sjunker steg för steg!
På kvällen sen köpte jag och pappa pizza och sen sov Kristina hos mig!
På lördan Var jag och Kristina på Sthlm horse show hela dagen. köpte lite grejer som jag kan visa er sen. det var himla kul! träffa Henrik Barry, John Whitaker och Nellie Berntsson också. 
På söndan spelade jag bowling med familjen runt lunch och sedan chillade jag restan av dagen (tror jag)..
Igår var jag ju då hos trasan. Gick en promis med henne och gjorde allt i stallet- mocka, sopa, satte på broddar som hade ramlat av, packa hö, lite annan mat också som hon skulle ha, tempa m.m, Var himla kallt alltså!! 
Imorgon ska jag plugga som fasiken inför NOprovet! sen har jag konfaträff, och jag känner ingen sååå det känns sådäär inför det! Men nu måste jag plugga inför spanskan först så puss på er!


 
/Mathilda
 

Kommentarer
Postat av: Karolina - Foto & Sportgalen tjej ☆

Sv: Jag minns inte frågan.. Vad gör du? :)

2012-12-04 @ 22:18:07
URL: http://kaarolinaransed.blogg.se
Postat av: Amanda

ja uhh skolan är helt jätte jobbig! vilken klass går du i?:)

2012-12-05 @ 12:38:50
URL: http://amandaelisabet.webblogg.se/
Postat av: Felicia - AiCi

Snygg outfit:)

2012-12-05 @ 23:05:12
URL: http://aici.blogg.se
Postat av: P A U L A M O I S I O L A

Var med och tävla i veckans blogg och ta del av mina läsare! Kram :)

2012-12-06 @ 14:38:13
URL: http://paulamoisiola.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0