Ibland undrar man om de är männskliga..?

JA! Såhär har mina 2 senaste veckor sett/ser/kommer att se ut.. En vecka kvar, sen är det lite mer chill! Antar att ni i 9an förstår min känsla och frustration när man går in på schoolsoft och ser detta. Räcker det inte med att man redan har sjuk press över betygen som sätts innan terminen är slut och knappt kan sova på nätterna för det? Nej då har vi 15 inlämningar och 10 prov som ska pluggas till. Förstår inte heller när de säger "Aa men det var ju 4veckor sen sist vi hade prov" eller "men det är bara ett litet test, se det som en "läxa" ;))))" -Jo, tjena. En läxa som ska läsas på 50 sidor av och sen påverkar hela ens betyg. Plus att det är inte bara ett matteprov var fjärde vecka som vi måste fokusera på och alltid ligga steget före till så man kan allt till provet, nää, det är 16 ämnen där man ska va BÄST i varje ämne.
Och de lärare som säger "börja plugga 1-2 veckor innan provet så ni är ute i god tid" ..Jag förstår absolut att det är bra att va ute i god tid, men hur tusan ska jag hinna det när jag under de 1-2veckorna innan har 10 inlämningar och 5 prov som ska göras? Vart finns tiden? Samtidigt vill jag ha ett liv utanför skolan också! Jag vill vara i stallet, med mina vänner, gymma, festa, shoppa osv - men jag hinner ju aldrig! Skulle börjat gymma för 2veckor sen men har inte haft en enda dag ledig för det! För den lilla lediga tid där jag inte haft plugg, vart i stallet eller shoppat på stan -så har jag vart så himla trött att jag somnat på dirren.
 
Jag tror vi alla vill Prestera bra och gå ut med de Allra, allra bästa betygen! Jag har en otrolig prestationsångest i skolan och jag vill alltid ha de bästabästa betygen! Igår fick jag tillexempel ett B i Svenska och var sjukt missnöjd.
Jag är också sån som vill göra mycket...och då menar jag inte att jag inte kan sitta still utan alltid måste göra något. Kan lätt sitta framför datorn en hel dag och bara dega! Men Jag vill annars alltid vara med på allt, iaf i fysiska saker som ridning, döma fotbollsmatch, gymma om nån frågar typ. Säger sällan nej till sånna saker utan försöker alltid få det att fungera. Mina föräldrar tycker att jag är i stallet väldigt mycket, samtidigt som de vet att jag vill börja gymma och inte förstår hur jag ska få tid till det. De vet att jag sover 5h per natt pga av att jag vill göra så mycket när jag är vaken att jag inte ens "hinner" att sova, och mycket av det är ju pga av skolan och all press som kretsar det med betyg, gymnasieval främst.
Ugh! Nej behövde bara få skriva av mig! Vad tycker ni om detta? Kommentera! Behöver nån att diskutera med känner jag, även fast jag egentligen måste läsa ut min svenskabok tills på tisdag och har 400sidor kvar+ett spanskaprov där jag måste minst få C (och jag hatar spanska så det är tufft)... Oavsett om du går i 7an, 8an, 9an, 1an, 2an, 3an.. Hur har ni det på er skola eller hur känner du nu? Påverkas du av betygen och alla prov som ska göras? gymnasieval osv?
Jag har faktiskt ångest och jag vet att ni stöttat mig bra förrut! Så vill höra lite från ert håll nu!
 
/Mathilda

Kommentarer
Postat av: malin

man blir avslappnad av att bajsa, try it

2013-11-30 @ 14:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0