Håriga armar?

Halloj! Fick ju lite respons ändå på inlägget om ni rakar era armar eller inte.. 
(bl.a)..

Som ni ser svarade ju nästan alla Nej, att ni inte rakar era armar. Jag undrar då varför ni inte rakar era armar, eller om ni svarat ja, varför tycker ni att man borde raka armarna?
Är det inte ganska ofräscht att gå runt med massa hår på armarna? Vi rakar ju alla benen och armhålorna osv så varför skulle vi då skippa att raka armarna?  Hör så ofta folk som ser en självklarhet att raka benen t.ex men sen säger NEJ Usch och fyy att raka armarna! Och det förstår jag inte riktigt..
 
En killkompis till mig tycker det är asofräscht med tjejer som har håriga armar, inte så att det är superavtändande men ändå lite..
 
Så vad tycker ni? Sprid era tankar.. kommentera!
 
/Mathilda
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

asså skippa att raka armarna, om man inte skulle ha överdrivet mycket hår på dom/har mycket synligt (svart/brunt) hår på dom. om det är normalmycket hår så tycker jag inte att de ska rakas /kille

2013-12-10 @ 23:42:21
Postat av: Anonym

men alltså, är det inte lite konstigt egentligen?
Vi tjejer ska raka ben, armhålor, underliv, noppa ögonbryn och tydligen också raka armarna. Medans killar inte behöver bry sig om nått av dessa saker? Det ända de behöver bry sig om är att raka sig ibland när det blir äldre, men det är fortfarande okej om de inte gör det? Varför ska vi behöva lägga så mycket tid på att avlägsna massa hår från vår kropp medans killar inte behöver bry sig alls? Det är okej att de tycker att det är oavtändande om tjejer har lite fjun på armarna men vi ska tycka det är heelt ok med så håriga ben att de ser ut som apor?
Jag ser verkligen inte logiken i det här...

2013-12-11 @ 14:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0