Inte så lyckat...

Ridpasset idag blev....pancake...Först fick Emma rida lite i ridhuset, skritt-halt-trav när jag sprang bredvid - Det gick bra och Emma tyckte det var superkul! Eftersom jag hade med mig Kameran och tog foton på Emma så tänkte jag att det vore roligt med lite bilder på mig och Trasan också, så då hoppade jag upp i sadeln, klickade några bilder som alla blev riktigt dåliga på mig (...!) och sen skulle jag trava Trasan lite, känna på henne och kanske ta en kort galopp - det var iaf mina planer.. men, men, men, men.
Trasan blev såklart rädd för nånting så hon hoppade rakt upp utan att jag var med, sedan störtade hon rakt ner i 5 bocksprång efter varandra så jag flög över henne, hamnade i en lerpöl (såklart), Trasan råkade då sparka till mig på höften när hon stod där och bockade så har fått en mild lårkaka.. Sen skenade hon iväg.. Fick hjälp av snälla personer i stallet att fånga hästen (tack!) som hade sprungit in i Kroms hage. Trasan verkar må bra, bara så himla typiskt.. Tur iaf att det inte var min syrra som satt på hästen!
 
/Mathilda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0