Mitt smink och hur jag sminkar mig

Q: Visa smink & hur du sminkar dig?
A: Visst! Alltså hur jag sminkar mig är liksom som alla andra.. haha eller jag använder inte så mycket smink så jag gör inget avancerat direkt.. men jag ska försöka förklara lite!
 
1. Jag börjar med att ta en BBcream på pannan, kinderna och lite på näsan - så det blir jämnt och inte ser konstigt ut.. Jag använder min BB cream från Loréal i färgen medium och den är superbra!
2. Sedan tar jag ett grundpuder från BareMinerals i färgen "orginal" som jag använder i hela ansiktet. Till det använder jag den stora borsten.
3. Jag brukar ta en brunare färg av BareMinerals under kindbenen och vid tinningen samt på pannan eftersom ljuset träffar pannan först och då ser man lätt blek ut där, så jag tar mörkare puder för att inte på glansig panna som inte är så jättesnyggt.
4. Nu tar jag en concealer, min är från maxfactor och kostar ynka 99:-. Den är superbra också och håller länge, tips! Då tar jag concealern under ögonen, under ögonbrynen och lite över ögonbrynen där ögonbrynet "lyfts" samt över eventuella finnar..
5. Därefter tar jag min ögonbrynspenna från H&M. Borstar stråna uppåt-längst med-nedåt och sen målar jag lite svagt. Har så mörka ögonbryn sen innan att det bara ser konstigt ut om jag målar för mycket. Så brukar bara ha ögonbrynspennan för att göra en fin form och göra det jämnt.
6. Sist tar jag min mascara från Maxfactor. Har ganska långa och böjda ögonfransar från grunden så brukar inte använda någon ögonfransböjare.. Målar ett jämnt lager på endast överfransarna! Tycker man ser mycket piggare ut då då hela ögonen lyfts & man ser mer naturlig ut då.
 
/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0