Vad har hänt?

Har vart lite deppig dem senaste dagarna. Mestadels pågrund av två olika andledningar, men jag tänker bara ta upp den ena. 
 
I fredags ringde Eva och talade in på min telefonsvarare att Trasan var skadad och att hon gärna ville att jag skulle ringa upp så hon kunde berätta om vad som hade hänt. Då stack jag till Johanna och vi var skitsena så hann inte ringa henne den kvällen. På Lördagsmorgonen satt jag och mamma i bilen till Coop och då berättade hon att Trasan var i Uppsala och hade opererats. Mamma visste inte exakt vad som hade hänt, men hon sa att det var nåt med benet och att hon skulle stanna i Uppsala i 10 dar. Det var ungefär det jag fick veta då, och det var ju ingen bra nyhet så var lite ledsen resten av dagen..
 
Påväg till Fotbollscupen hade jag andats ut lite, så då ringde jag Eva. Hon sa att Trasan hade skärt sig i hagen, vet inte på vad, men det var inget stort sår, men det hade nåt så långt in så det hade tagit sönder ett skydd (kommer inte ihåg vad det heter) som sitter runt alla leder och senor i benet och håller dem på plats. Så Eva hade åkt in med Trasan i Torsdags till Uppsala där de opererat henne. Operationen gick bra! När hon kom dit sköljde dem såret lite lätt med vatten bara, för att få bort alla bakterier som lätt sätter sig vid det stället i benet. Senare hade dom sköljt henne med 15-20 liter vatten!! 
 
På Fredagen mådde hon lite sämre, men det kan bero på antibiotikan som hon fick. 
Skittråkigt iaf! Så himla segt att det skulle hända mig och nu! Om allt går bra med Trasan så är hon igång igen om 3månader. Åhhh! Blir så ledsen! Eva hade tänkt att vi skulle sätta igång och träna/tävla denhär våren, så händer dethär! Otur eller? 
Det viktigaste är ju iaf att Trasan blir bra, och det blir hon nog, men det är bara så himla synd och tråkigt!
Fina Flowerhills Tiger Lily! Snälla bli bra...
 
/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0