Bombhot utanför vår skola

Yup, idag var det ett bombhot utanför vår skola när vi skulle ha idrott. Först kom en Polis och ställde sig mitt i vägen när vi stod utanför idrottssalen och alla blev lite fundersamma då. Så en kille i min klass gick fram och fråga var det var som hände och då sa polisen att det var ett bombhot så de spärrade av och ingen fick gå förbi. Men trots detta var vi tvugna att gå kvar i skolan ändå! Wtf likosm.. här kan vi dö om 5min men MÅSTE dansa bugg ändå? 
 
Efter idrotten var fler poliser där. Ambulanser och brannbilar.. Det var tydligen en misstänkt bomb i en av bussarna som stod utanför Mörby station vid roslagsbanan som hade blivit larmad..
 
Kopierar ett litet utdrag här och länkar för de som vill veta merom vad som hände! Jessica hörde på radion sen att allt var lungt och trafiken var igång som vanligt igen, så det var ju bra! :)
 
13.55 kom larmet in till polisen. På buss 176 i närheten av Mörby station i Danderyd i norra Stockholm slog en resenär larm om att det fanns en bomb ombord. 
– Det var en person som gick fram till föraren och meddelade att den fanns en bomb på bussen. Man hittade ett misstänkt föremål, så bussen utrymdes och polisen tillkallades, säger Christian Hoffmann på SL:s presstjänst till Metros reporter Anders Göransson. 
 
Länk till Artikeln här 
 
Men nu ska jag dra mig till stallet! vill helst sova.. Är så himla trött!
 
/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0