Maaaaat

Mitt liv här består ungefär bara av mat! Min mormor älskar att laga mat och gör det väldigt bra, men det är så sjukt mycket mat hela tiden! Ni förstår säkert nu när jag ska berätta lite om dagen.
Vakna sent, kolla på tv, spela spel och lagade panacotta och spökmqränger! Åt sedan lunch... Efter det åt vi kladdkaka med marängerna! Var sjukt mätt redan där. Sedan åkte vi till kyrkan och tände några ljus vid släkten. Åkte sen hem och åt trerätters! Herregud. Nk ser ju allt på bilderna men det var en sjukt god räksallad till förrätt iaf som jag måste fråga om receptet på. Det ser ut som sallad och räkor men det är en räkröra under som är Jättegod! Varmrätten blev fläskfilé och efterrätten panacotta med hallon och björnbärstopping med gelatinblad och sånt så det blev lite geleaktigt.

Och vips så blev min blogg en matbok!
Nej men mat har vart fokus 1 idag iaf eftersom vi knappt gjort nät annat att ha och tänka på...

Droppar det tror jag..

Jag är ju på landet så alla affärer i stan är stängda på helgerna så därför gör vi inget här typ. Kanske åker till ett badhus imorgon men jag är inte så sugen på det liksom., aja får se vad vi gör! Efter lunch åker vi iaf hem till Stockholm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0