Sjukan igen

Hejhej! Idag var en mindre bra dag. Åkte till TäbyC med mamma efter lunch. Handlade en julklapp till henne och sen var väll tanken att vi skulle åka hem. Men mamma stod och handla massa presentkort och sen skulle hon bara gå in i en sista affär för att kolla på en present till min syrra. Redan i kön till presentkortsgrejen kände jag mig varm och törstig så jag sa redan då till mamma att jag gärna ville åka hem. Men jag brydde mig inte så jättemycket om att bara gå i en affär till för jag blir alltid varm och törstig i "shoppingcenter" som Kista eller TäbyC, så vi gick in i den affären. Men jag blev typ tröttare och tröttare där inne så jag försökte sätta mig ner på några grejer i affären, men dem gillar ju liksom inte så mycket att man sitter på deras bänkar där klädarna ligger.. och sen började jag bara bli skitvarm och yr så när mamma betalade gick jag ut från affären för att få syre. Tänkte sätta mig nånstans men jag såg ingen bänk, och det var inte bättre luft där så jag gick fram till räcket på andra plan och då mådde jag bara superilla! så jag kände verkligen att jag skulle spy.. sen började jag se mindre.. Minns att jag tittade ner mot glitter och sen började allt bli suddigt och jag såg mindre och mindre. 
Sen minns jag inte mer förns jag "vaknade" av att några killar satt bredvid mig och bah "hallå, är du vaken? hallå¨, hör du mig?" så jag fattade ingenting och trodde att jag drömde. Sen ställde de massa frågor och sa att jag blödde.. Så jag hade alltså svimmat och ramlat handlöst rakt ner på stengolvet och slagit i huvudet så jag började blöda.. så vakterna hämta min mamma och jag fick vatten och skumtomtar och bra hjälp liksom. Sen kom ambulansen och hämta mig så jag fick åka på en bår genom hela Täby centrum liksom... stelt med alla blickar.. Sen åkte vi till karolinska och jag började må bättre. Allt verkade bra så de ställde några frågor och tog tester och sen fick jag åka hem 2,5h senare!
Fin tjej↑
 
/Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0